HomeΟδηγίες χρήσηςΕγχειρίδιο Χρήσης


Τεχνικές προδιαγραφές/απαιτήσεις

Η Υπηρεσία διαδανεισμού ιατρικών άρθρων – ΔΙΑΔΟΣΙΣ είναι συμβατή με τους περισσότερους φυλλομετρητές που κυκολοφορούν. Όσον αφορά στον Microsoft Internet Explorer προτείνεται να χρησιμοποιούνται οι νεότερες εκδόσεις του (8,9,10).

Για την εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας συνίσταται να την χρησιμοποιείται ΜΟΝΟ ΣΕ ΕΝΑ παράθυρο/καρτέλα του φυλλομετρητή και να ΜΗΝ χρησιμοποιείτε τα κουμπιά Μπροστά/Πίσω (Back/Forward) του φυλλομετρητή.


Εισαγωγή

Η Υπηρεσία διαδανεισμού ιατρικών άρθρων – ΔΙΑΔΟΣΙΣ παρέχεται μέσω του Συστήματος Ασφαλούς Αποστολής Εγγράφων (Secure Electronic Document Delivery System) και χρησιμοποιεί το λογισμικό NILDE. Πρόκειται για ένα λογισμικό που αναπτύχθηκε από τη Library of the CNR (National Research Council) Research Area of Bologna. Εξυπηρετεί την υπηρεσία διαδανεισμού μεταξύ βιβλιοθηκών και κοινοπραξιών βιβλιοθηκών της Ιταλίας εδώ και δώδεκα χρόνια και χρησιμοποιείται από περισσότερες από 700 βιβλιοθήκες και πάνω από 15.000 χρήστες. Η πρόσβαση στο σύστημα για τη χρήση της υπηρεσίας γίνεται διαδικτυακά. Οι χρήστες των νοσοκομείων, εφόσον κάνουν επιτυχές login και ταυτοποιηθούν από τους αντίστοιχους καταλόγους προσωπικού, εγγράφονται στο σύστημα και μπορούν να αποστέλλουν αιτήματα χρησιμοποιώντας το DOI(Digital Object Identifier) ή το PMID (PubMed ID) των επιστημονικών άρθρων.


Είσοδος στην υπηρεσία ΔΙΑΔΟΣΙΣ

Η σύνδεση στην υπηρεσία γίνεται με τη χρήση αναγνωριστικών πρόσβασης (Username και Password) μέσω της Ομοσπονδίας του ΕΔΕΤ. Απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί ο χρήστης να είναι ενεργός και να διαθέτει λογαριασμό στον κατάλογο χρηστών του νοσοκομείου του.


Εγγραφή στην υπηρεσία ΔΙΑΔΟΣΙΣ

Η διαδικασία εγγραφής και δημιουργίας λογαριασμού στην υπηρεσία είναι απλή και ολοκληρώνεται σε ελάχιστα βήματα.
  • Επιλέξτε «Σύνδεση» στην Αρχική Οθόνη.

  • Αφού ανακατευθυνθείτε στην αντίστοιχη σελίδα του ΕΔΕΤ, επιλέξτε το νοσκομείο σας και στη συνέχεια εισάγετε τα στοιχεία σας .

  • Μετά την ταυτοποίηση θα ανακατευθυνθείτε στην υπηρεσία ΔΙΑΔΟΣΙΣ.

  • Την πρώτη φορά που θα πραγματοποιήσετε είσοδο θα ανακατευθυνθείτε στη σελίδα εγγραφής όπου, αφού διαβάσετε και συμφωνήσετε με τους όρους χρήσης, μπορείτε να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας.


Ανάκτηση αναγνωριστικών πρόσβασης

Αν δεν μπορείτε να συνδεθείτε στο σύστημα λόγω απώλειας των αναγνωριστικών πρόσβασης θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το Helpdesk του ΕΔΕΤ για την ανάκτηση των στοιχείων σας.


Λογαριασμός χρήστη

Οι χρήστες της υπηρεσίας, μέσω του λογαριασμού τους, έχουν τη δυνατότητα:


Διαχείριση βιβλιογραφικών αναφορών & αίτημα για διαδανεισμό.

  • Αφού συνδεθείτε στην Αρχική σελίδα σας, επιλέξτε «Νέο αίτημα».

  •  

  • Το σύστημα σας ζητάει να καταχωρήσετε είτε το DOI είτε το id που σας δίνει η PubMed και ανταποκρίνεται στο άρθρο που αναζητάτε.


  • Στην επόμενη οθόνη, εφόσον το DOI ή το PMID που υποβάλατε είναι σωστό και λειτουργικό θα εμφανιστούν οι λεπτομέρειες του άρθρου.

  • Σε περίπτωση που δεν γνωρίζετε το DOI, μπορείτε να ακολουθήσετε τον σύνδεσμο «Αναζήτηση περιοδικών στον αλφαβητικό κατάλογο του HEAL-Link» που εμφανίζεται, να εντοπίσετε το περιοδικό, στη συνέχεια το άρθρο που επιθυμείτε και το DOI που το συνοδεύει και να το επικολλήσετε στο πλαίσιο αναζήτησης που εμφανίζεται.
    Για το PMID πρέπει να μεταβείτε στην PubMed (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed), να εντοπίσετε το άρθρο που επιθυμείτε και το PMID του, το οποίο πρέπει να επικολλήσετε στο προαναφερθέν πλαίσιο.

    Σημ.: σε επόμενους οδηγούς δίνονται αναλυτικότερες οδηγίες για την αναζήτηση  και εύρεση του DOI και του PMID

  • Επιλέγετε «Συνέχεια»

     

  • Το σύστημα εντοπίζει το άρθρο που ζητάτε

     

  • Αφού επιβεβαιώσετε ότι έχει γίνει ο σωστός εντοπισμός του άρθρου, επιλέγετε υποβολή αιτήματος στο κάτω δεξιά μέρος της οθόνης σας. Μπορείτε επίσης να αποθηκεύσετε τη βιβλιογραφική αναφορά επιλέγοντας «Αποθήκευση» κάτω αριστερά.

     

  • Το αίτημά σας έχει σταλεί στην υπηρεσία. Εντός μιας εργάσιμης ημέρας θα αποσταλεί στο email σας μήνυμα που θα σας υποδεικνύει τον σύνδεσμό που μπορείτε να ακολουθήσετε ώστε να κατεβάσετε το άρθρο που έχετε ζητήσει.

 

  • Όλες οι βιβλιογραφικές αναφορές - είτε υποβλήθηκαν ως αιτήματα στην «Υπηρεσία», είτε απλώς αποθηκεύτηκαν στον λογαριασμό σας - εμφανίζονται κατά την είσοδό σας στο σύστημα.
  • Για να επεξεργαστείτε μια αναφορά επιλέξτε την και στην καρτέλα που εμφανίζεται επιλέξτε «Επεξεργασία».
  • Συμπληρώστε τα στοιχεία που θέλετε και επιλέξτε «Αποθήκευση» για να εφαρμοστούν οι αλλαγές που κάνατε.

Ενημέρωση για την κατάσταση των αιτημάτων

Οι χρήστες ενημερώνονται για την εξέλιξη των αιτημάτων τους αυτόματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αλλά και μέσω του λογαριασμού τους στην υπηρεσία.

Στο σύστημα εμφανίζονται 4 διαφορετικές επισημάνσεις δίπλα στο εκάστοτε άρθρο ανάλογα με την κατάστασή του:

  • Άσπρος κύκλος Αίτημα που δεν έχει υποβληθεί στην υπηρεσία (έχει αποθηκευθεί στο σύστημα ως απλή βιβλιογραφική αναφορά).

  • Πορτοκαλί κύκλος Αίτημα που έχει υποβληθεί στην υπηρεσία και βρίσκεται υπό επεξεργασία.

  • Πράσινος κύκλος Αίτημα επιτυχώς διεκπεραιωμένο. Μπορείτε να κατεβάσετε σε εκτυπώσιμη μορφή το άρθρο σας μέσω email.

  • Κόκκινος κύκλος Αίτημα που απορρίφθηκε από την . Επιλέξτε το για να δείτε το λόγο απόρριψης.