HomeΟδηγίες χρήσηςΣυχνές ερωτήσεις
Συχνές Ερωτήσεις (F.A.Q.)

Τι σημαίνουν οι όροι «HEAL-Link», «Υπηρεσία», «Βιβλιοθήκη», «NILDE», «Τελικός Χρήστης», «Διαχειριστής της Υπηρεσίας», «Προσωπικό της Υπηρεσίας» και «βιβλιογραφική αναφορά»;

Ορισμοί


Υπάρχει χρέωση για τη συμμετοχή των χρηστών ενός νοσοκομείου στην υπηρεσία δια-δανεισμού;

Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος της Ψηφιακής Σύγκλισης (ΕΣΠΑ 2007-2013) και έως τον Ιούνιο του 2016 δεν θα είναι χρεώσιμη για τους συμμετέχοντες.


Ποιο υλικό αφορούν τα αιτήματα που υποβάλλονται στην «Υπηρεσία»;

Τα αιτήματα που υποβάλλονται στην «Υπηρεσία» αφορούν ΜΟΝΟ στις ηλεκτρονικές πηγές του HEAL-Link.


Οι χρήστες των νοσοκομείων αποκτούν απευθείας πρόσβαση στο πλήρες κείμενο των ηλεκτρονικών πηγών του HEAL-Link;

Όχι. Μπορούν να βλέπουν μόνο τα περιεχόμενα των περιοδικών, τα στοιχεία των άρθρων και τις περιλήψεις τους μέσα από τον αλφαβητικό κατάλογο του HEAL-Link. Για να αποκτήσουν το πλήρες κείμενο πρέπει να υποβάλουν αίτημα με τη χρήση των DOI/PMID.


Είναι απαραίτητη η εγγραφή στην «Υπηρεσία» και η δημιουργία λογαριασμού στο σύστημα NILDE για την υποβολή αιτημάτων;

Eίναι απαραίτητο να εγγραφείτε στο σύστημα NILDE για να μπορείτε μέσω του καταλόγου χρηστών των νοσκομείων του ΕΔΕΤ να αποκτήσετε εξουσιοδότηση να χρησιμοποιήσετε την Υπηρεσία.


Πώς γίνεται η υποβολή αιτήματος;

Σχετικές πληροφορίες θα βρείτε στους οδηγούς χρήσης της «Υπηρεσίας».


Πρέπει να γνωρίζω τα πλήρη βιβλιογραφικά στοιχεία του άρθρου για να υποβάλω το αίτημα μου;

Όχι. Πρέπει όμως απαραιτήτως να γνωρίζετε το DOI ή το PMID του άρθρου. Σε περίπτωση που δεν το γνωρίζετε ή για οποιονδήποτε λόγο δεν έρχονται οι πληροφορίες στο σύστημα τότε θα χρειαστεί να ξέρετε τον Τίτλο του Περιοδικού (ολόκληρο και όχι σε συντομογραφία), το Έτος Δημοσίευσης και την Αρχική Σελίδα.


Σε τι μορφή παραλαμβάνω το αντίγραφο του άρθρου;

Το αντίγραφο του άρθρου αποστέλλεται από την «Υπηρεσία» προς τη «Βιβλιοθήκη» σε ψηφιακή μορφή (.pdf ή .tiff). Από τη στιγμή που θα λάβει ο χρήστης την ψηφιακή εκτυπώσιμη έκδοση του άρθρου τότε αυτό θα διαγραφεί αυτόματα από το σύστημα.


Γιατί η «Βιβλιοθήκη» είναι υποχρεωμένη να παραδώσει στον «Τελικό Χρήστη» ΜΟΝΟ ένα εκτυπωμένο αντίγραφο και να διαγράψει όλα τα αρχεία της ψηφιακής λήψης;

Η διαδικασία αυτή προβλέπεται στις συμφωνίες που έχουν υπογραφεί με τους εκδότες/παρόχους του υλικού και ακολουθείται για να διασφαλιστούν τα πνευματικά δικαιώματα που το διέπουν.


Πώς γνωρίζω σε ποια περιοδικά έχει πρόσβαση ο HEAL-Link, ώστε να αναζητήσω αυτό που με ενδιαφέρει;

Στον αλφαβητικό κατάλογο του HEAL-Link μπορείτε να δείτε τα περιοδικά στα οποία έχει πρόσβαση ο HEAL-Link. Δίπλα στον τίτλο των περιοδικών εμφανίζονται, μέσα σε παρένθεση, τα έτη δημοσίευσης στα οποία έχει πρόσβαση ο HEAL-Link, σύμφωνα με τις συμβάσεις που έχει υπογράψει με τους διεθνείς εκδοτικούς οίκους/παρόχους των πηγών.


Υπάρχουν περιοδικά στον αλφαβητικό κατάλογο που μου επιτρέπουν την πρόσβαση στο πλήρες κείμενο παρόλο που δεν είμαι μέλος του HEAL-Link;

Πραγματικά, οι εκδότες/πάροχοι Directory of Open Access Journals (DOAJ), HighWire Press, Hikari Ltd, NUMDAM και Project Euclid παρέχουν σε όλα ή κάποια από τα περιοδικά τους δωρεάν πρόσβαση στο πλήρες κείμενο. Η πρόσβαση σ΄αυτά τα περιοδικά είναι εφικτή μέσω του ιστοτόπου του HEAL-Link ακόμα και για Οργανισμούς που δεν αποτελούν μέλη του και επομένως δεν είναι απαραίτητο να υποβληθεί αίτημα προς την «Υπηρεσία» για την απόκτησή τους.


Σε πόσο χρονικό διάστημα εξυπηρετούνται τα αιτήματα;

Στόχος της «Υπηρεσίας» είναι τα αιτήματα να εξυπηρετούνται το αργότερο μέσα σε 1 εργάσιμη μέρα. Σε περίπτωση σοβαρότερου προβλήματος (τεχνικό πρόβλημα κλπ) θα ενημερώνεστε εγκαίρως για το πρόβλημα.